歌 仔 都 有 得 唱 : 「 死 開  啦 青 春 痘 ! 」 青 春 痘 是 豆 蔻 年 華 的 不 速 之 客 , 好 眉 好 貌 生 粒 粒 , 莫 講 話 返 工 返 學 , 落 街 口 買 份 報 紙 都 唔 制 , 嬲 嬲  , 真 係 想 拎 塊 沙 紙 磨 平 塊 面 好 過 ! 咪 咁 燥 底 , 07 春 夏 大 把 新 出 抗 痘 護 膚 品 , 由 中 醫 師 教 大 家 憑 暗 瘡 位 置 找 出 生 痘 成 因 , 話 唔 定 只 需 要 忍  口 , 戒 食 芒 果 布 丁 或 榴 槤 班 戟 就 一 天 都 光 晒 呢 ?

記 者 : 盧 家 蕙   攝 影 : 陳 陶 鈞
Model : Christy Fung@starzpeople

對 號 入 座   搵 痘 成 因
西 醫 一 致 認 為 青 春 痘 成 因 , 是 當 角 質 層 沒 有 正 常 代 謝 而 變 得 厚 重 , 造 成 毛 孔 閉 塞 , 油 脂 分 泌 因 皮 脂 堵 塞 , 加 上 過 度 繁 殖 的 細 菌 刺 激 毛 囊 細 胞 , 最 終 令 皮 膚 表 面 突 起 , 形 成 暗 瘡 。 不 過 原 來 中 醫 則 可 以 憑 痘 痘 位 置 而 搵 出 病 因 , 中 醫 師 黃 啟 文 指 出 : 「 暗 瘡 成 因 主 要 分 成 四 類 ( 如 下 圖 示 ) , 除 此 以 外 , 其 實 誘 發 暗 瘡 形 成 的 因 素 還 有 很 多 , 例 如 因 為 春 夏 悶 熱 天 氣 , 直 接 令 油 脂 分 泌 特 別 旺 盛 ; 化 妝 品 的 殘  堵 塞 毛 孔 ; 壓 力 過 大 令 油 脂 加 速 分 泌 等 。 」


暗 瘡 成 因
1. 月 經 失 調

痘 痘 災 區 : 額 頭 及 背 部 長 出 密 集 的 暗 瘡 。
成 因 : 荷 爾 蒙 分 泌 失 調 。





2. 肺 胃 有 熱
痘 痘 災 區 : 面 頰 及 唇 周 。
成 因 : 每 逢 食 完 煎 炸 或 辛 辣 等 「 熱 氣 」 食 品 , 會 令 痘 痘 加 劇 惡 化 。

3. 濕 熱
痘 痘 災 區 : 下 巴 及 腮 位 。
成 因 : 多 吃 了 如 芒 果 、 榴 槤 、 菠 蘿 等 較 「 濕 毒 」 的 生 果 後 , 會 易 出 痘 痘 。

4. 寒 底 人 士
痘 痘 災 區 : 沒 有 特 定 位 置 。
成 因 : 此 類 人 士 因 頭 部 較 熱 , 多 誤 以 為 自 己 是 熱 底 , 若 身 體 及 下 半 身 比 較 寒 , 容 易 手 凍 腳 凍 、 拉 肚 子 或 肚 痛 , 其 實 便 屬 寒 底 , 因 此 每 當 吃 完 冷 凍 食 物 會 令 痘 痘 更 嚴 重 。

中 醫 秘 方 「 顛 倒 散 」
咁 中 醫 有 沒 有 直 接 塗 上 面 的 藥 方 ? 黃 醫 師 說 中 醫 通 常 有 一 條 名 為 「 顛 倒 散 」 的 藥 方 , 混 和 硫 黃 、 大 黃 , 再 以 水 開 稀 後 , 直 接 搽 上 面 便 可 消 紅 腫 。 不 過 建 議 你 最 好 還 是 找 中 醫 師 辨 症 論 治 , 多 注 意 清 潔 , 多 飲 開 水 , 養 成 良 好 的 生 活 習 慣 才 是 上 策 。

第 4 類 人 咪 亂 飲
那 麼 飲 涼 茶 及 吃 龜 靈 膏 可 唔 可 以 去 痘 呢 ? 黃 醫 師 說 : 「 中 醫 不 建 議 亂 飲 涼 茶 , 好 似 第 4 類 人 , 誤 把 寒 當 熱 , 飲 五 花 茶 只 會 傷 脾 胃 ; 反 而 肺 胃 有 熱 的 人 士 ( 第 2 類 ) 則 可 試 飲 五 花 茶 、 廿 四 味 。 而 龜 靈 膏 只 適 合 陰 虛 火 旺 的 人 , 如 平 時 易 口  、 容 易 腰 痠 骨 痛 的 人 , 或 於 午 後 手 心 腳 心 發 熱 、 易 失 眠 的 人 可 以 一 試 。 」 至 於 市 面 容 易 買 到 的 樽 裝 涼 茶 , 中 醫 認 為 大 多 味 道 偏 甜 , 或 已 被 稀 釋 , 藥 效 未 必 得 。 買 時 亦 要 睇 清 楚 樽 身 列 明 成 份 , 更 要 知 道 咩 涼 茶 醫 咩 症 , 如 銀 菊 露 有 別 於 五 花 茶 , 前 者 係 醫 感 冒 頭 暈  !






arrow
arrow
    全站熱搜

    Ng Ivy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()