以 色 列 向 來 被 視 為 基 督 教 、 猶 太 教 及 回 教 聖 地 , 是 最 接 近 神 的 地 方 , 全 球 逾 35 億 信 徒 畢 生 最 大 的 心 願 , 就 是 往 以 色 列 朝 聖 , 蔡 少 芬 便 是 其 中 之 一 。 朝 聖 之 旅 中 , 她 背 上 80 磅 重 的 十 字 架 走 上 耶 穌 步 過 的 苦 路 , 曾 經 被 指 獲 劉 鑾 雄 照 顧 、 與 爛 賭 母 親 反 目 的 蔡 少 芬 , 在 其 人 生 苦 路 上 , 曾 因 厭 惡 自 己 意 圖 自 殺 , 為 18 歲 百 萬 生 日 會 備 受 批 評 而 耿 耿 於 懷 , 但 今 日 的 她 , 早 已 透 過 祈 禱 放 低 心 中 的 包 袱 。

由 於 政 局 動 盪 , 蔡 少 芬 到 以 色 列 拍 攝 《 向 世 界 出 發 》 曾 三 度 改 期 , 故 終 於 能 踏 足 聖 城 的 一 刻 , 蔡 少 芬 心 中 充 滿 興 奮 與 感 動 。 今 次 朝 聖 之 旅 , 蔡 少 芬 走 遍 耶 穌 出 生 地 伯 利 恆 、 聖 殿 山 、 受 洗 的 約 旦 河 、 最 後 晚 餐 原 址 、 受 難 和 復 活 的 耶 路 撒 冷 , 還 站 在 哭 牆 下 禱 告 , 甚 至 背 上 80 磅 重 的 十 字 架 , 親 身 感 受 耶 穌 被 釘 十 字 架 前 所 走 的 最 後 一 段 苦 路 。

曾 經 意 圖 自 殺
蔡 少 芬 說 : 「 據 講 當 年 耶 穌   十 字 架 有 160 磅 重 , 我  呢 個 已 經 覺 得 好 重 , 每 一 步 我 都 行 得 好 辛 苦 , 而 且 咁 重 好 容 易 失 去 平 衡 , 當 年 羅 馬 士 兵 仲 用 皮 鞭 虐 打 耶 穌 , 向 佢 吐 口 水 , 周 圍  人 不 停 出 言 侮 辱 嘲 笑 耶 穌 , 當 我 一 邊 行 一 邊 想 到 當 日  情 景 , 十 字 架 就 會 變 得 更 加 沉 重 。 」
蔡 少 芬 走 過 耶 穌 的 苦 路 , 也 走 過 自 己 人 生 的 苦 路 。 91 年 奪 得 港 姐 季 軍 後 , 蔡 少 芬 即 獲 無  力 捧 , 外 界 以 為 集 萬 千 寵 愛 於 一 身 的 她 應 該 很 快 樂 , 其 實 那 段 日 子 卻 是 她 最 痛 苦 的 時 刻 , 她 說 : 「  呢 行 入 面 打 滾 , 我 好 驚 人  傷 害 自 己 , 又 因 為 自 卑 , 我 會 成 日 都 戴 個 假 面 具 對 人 , 開 唔 開 心 都 對 住 人 笑 , 結 果 俾 人 話 我 世 界 女 。 拍 戲 人  覺 得 我 得 個 樣 , 成 日 做 人 情 婦 , 令 人 對 我 有 一 個 好 差  印 象 , 再 加 埋 我  時 一 出 道 有 一 個 乜  大 型 生 日 會 ,  人 只 會 覺 得 蔡 少 芬 係 一 個 好 虛 榮  女 仔 。 」
蔡 少 芬 續 說 : 「  段 時 間 好 難 受 好 辛 苦 , 去 到 95 年 我 實 在 頂 唔 順 , 屋 企 人 唔 明 白 我 , 我 冇 人 錫 , 好 孤 單 , 冇 生 存 意 義 , 我 好 想 了 結 自 己 生 命 , 而 我 真 係 有 去 咁 樣 做 , 但 我 突 然 聽 到 有 聲 音 話 : 『 你 唔 要   畀 番 我 啦 。 』 我 自 己 都 睇 唔 起 自 己 , 點 解 你 仲 會 要 ? 令 我 好 感 動 。 」

祈 禱 放 低 心 結
提 到 18 歲 的 百 萬 生 日 派 對 , 蔡 少 芬 說 : 「 屋 企 幫 我 搞 個 好 大 型  生 日 會 , 但 feedback 好 差 , 因 為 咁  華 東 水 災 ,  人 話 點 解 唔 拎  錢 去 賑 災 ,  陣 好 唔 開 心 , 一 有 人 提 起 , 我 就 覺 得 係 侮 辱 我 、 踐 踏 我 , 但 我 祈 禱  時 候 問 番 自 己 , 點 解 要 唔 開 心 ? 跟 住 我 會 覺 得 ,  件 其 實 唔 係 一 件 光 彩  事 , 所 以 唔 開 心 , 有 個 聲 音 同 自 己 講 : 『 你 要 面 對 , 因 為 呢 個 係 你  過 去 , 冇 得 抹 走  , 你 要 接 納 。 』 有 好 多 睇 唔 見  垃 圾  我 生 命 裏 面 , 我  家 仲 清 理 緊 , 過 程 會 辛 苦 流 淚 , 但 只 要 得 到 屋 企 體 諒 , 幫 手 一 齊 處 理 問 題 , 大 家 手 拖 住 手 , 應 該 可 以 克 服 到 所 有 困 難  。 」
撰 文 : 戴 彩 煥

《 向 世 界 出 發 》 蔡 少 芬 「 以 色 列 的 苦 路 」 單 元 將 於 下 周 一 晚 10:35pm 於 翡 翠 台 播 出 。


背 上 十 字 架 的 蔡 少 芬 , 邊 行 邊 想 到 當 日 耶 穌 走 過 這 條 路 的 情 景 , 十 字 架 便 變 得 更 沉 重 。


苦 路 第 13 站 , 位 於 聖 墓 教 堂 內 , 耶 穌 當 年 被 釘 十 字 架 後 , 屍 體 由 十 字 架 上 面 搬 下 來 , 這 塊 石 就 是 放 屍 的 地 方 , 教 徒 會 在 此 親 吻 此 石 。


天 使 報 喜 堂 是 當 時 聖 母 瑪 利 亞 被 天 使 報 喜 的 地 方 。


苦 路 第 14 站 , 位 於 聖 墓 教 堂 內 , 相 傳 是 存 放 耶 穌 屍 體 及 復 活 的 地 方 。


耶 路 撒 冷 是 當 年 耶 穌 受 難 和 復 活 的 地 方 , 也 是 眾 多 教 徒 渴 望 踏 足 的 聖 地 。


電 影 《 受 難 曲 》 劇 照

苦 路 送 別 耶 穌

當 年 羅 馬 政 府 對 擁 有 大 批 信 徒 的 耶 穌 深 感 威 脅 , 於 是 以 30 個 銀 幣 買 通 其 門 徒 猶 大 將 耶 穌 拘 捕 , 並 控 以 「 自 稱 為 猶 太 人 的 王 」 罪 名 , 判 釘 十 字 架 。 耶 穌 由 定 罪 到 背 十 字 架 上 山 被 釘 死 的 500 多 米 路 程 , 稱 為 苦 路 。


憑  宗 教 力 量 , 蔡 少 芬 勇 敢 走 過 人 生 的 苦 路 。

哭 牆 哀 悼 亡 國

3000 年 前 猶 太 人 的 所 羅 門 王 在 首 都 耶 路 撒 冷 興 建 第 一 座 聖 殿 , 後 來 羅 馬 人 攻 佔 當 地 , 驅 逐 猶 太 人 出 國 並 焚 毀 聖 殿 , 留 下 聖 殿 西 面 的 一 堵 牆 來 羞 辱 猶 太 人 , 被 放 逐 的 猶 太 人 後 來 回 到 耶 路 撒 冷 , 在 此 牆 下 哭 訴 流 亡 苦 難 , 故 被 人 喚 作 哭 牆 。


蔡 少 芬 在 哭 牆 前 面 向 神 祈 禱 。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ng Ivy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()