做 女 人 最 煩 係 月 經 到 , 若 然 加 上 經 痛 , 真 係 慘 上 慘 !
好 多 姊 妹 經 痛 時 都 會 吃 止 痛 藥 , 但 若 唔 識 揀 的 話 , 隨 時 食 到 胃 穿 窿 , 甚 至 連 命 都 冇 !


最 近 江 小 姐 屙 了 2 日 黑 糞 , 頭 暈 兼 心 跳 急 促 , 便 去 看 醫 生 。 檢 查 後 發 現 她 的 血 色 素 只 有 正 常 的 3/4 , 而 且 急 降 中 。 「 醫 生 話 情 況 好 危 急 , 若 血 色 素 繼 續 跌 至 危 險 水 平 , 會 失 血 過 多 , 隨 時 有 生 命 危 險 。 」
醫 生 懷 疑 她 胃 出 血 , 替 她 照 胃 鏡 , 發 現 有 個 好 細 的 洞 不 斷 淌 血 , 即 時 替 她 做 止 血 手 術 , 以 電 熱 將 洞 堵 塞 。
究 竟 點 解 會 胃 出 血 ? 她 說 : 「 早 前 我 腳 痛 , 食 緊 一 隻 止 痛 藥 叫 Ponstan , 覺 得 好 有 效 。 後 來 經 痛 , 於 是 又 買 食 , 每 日 食 1 粒 , 食 了 數 星 期 , 就 出 事 。 後 來 , 醫 生 化 驗 過 我 的 胃 部 組 織 , 更 發 現 有 幽 門 螺 旋 菌 。 」 幽 門 螺 旋 桿 菌 是 細 菌 的 一 種 , 寄 生 於 人 體 胃 壁 表 面 的 保 護 黏 膜 , 在 本 港 每 2 個 人 便 有 1 人 患 上 , 通 常 與 慢 性 胃 炎 、 胃 潰 瘍 及 胃 癌 有 關 。

部 分 止 痛 藥 要 跟 胃 藥 同 吃
馮 姑 娘 拿 江 小 姐 吃 的 止 痛 藥 給 外 科 專 科 醫 生 丘 章 新 看 , 他 一 看 便 說 : 「 Ponstan 是 非 類 固 醇 藥 , 消 炎 止 痛 好 見 效 , 但 一 定 要 配 合 胃 藥 同 吃 , 因 止 痛 藥 會 令 胃 部 減 少 鹼 性 物 質 的 分 泌 , 令 胃 酸 傷 及 胃 部 , 所 以 吃 止 痛 藥 的 同 時 , 醫 生 會 處 方 開 胃 藥 來 抑 壓 胃 酸 分 泌 。 但 我 知 道 好 多 女 性 到 藥 房 買 來 治 經 痛 , 搞 到 胃 痛 , 甚 至 胃 穿 窿 。 尤 其 患 胃 病 、 有 幽 門 螺 旋 菌 的 女 性 較 易 傷 胃 , 更 要 小 心 揀 止 痛 藥 。 」

吃 經 痛 藥 正 確 方 法
1. 很 多 含 Paracetamol 成 分 的 經 痛 配 方 止 痛 藥 , 及 屬 第 二 代 止 痛 藥 的 Celecoxib 和 Etoricoxib , 都 不 傷 胃 的 。 屬 非 類 固 醇 消 炎 止 痛 藥 , 如 亞 士 匹 靈 、 Ponstan , 都 要 配 合 胃 藥 同 吃 , 最 好 由 醫 生 處 方 才 服 用 。
3. 跟 止 痛 藥 同 吃 的 胃 藥 , 不 是 一 般 的 中 和 劑 如 胃 仙 U , 而 係 靜 止 泵 酸 , Omeprazole 、 Esomeprazole 和 Pantoprazole , 作 用 是 在 細 胞 層 面 抑 壓 胃 酸 分 泌 。
4. 高 危 人 士 如 胃 病 患 者 、 有 幽 門 螺 旋 菌 人 士 , 最 好 搵 醫 生 處 方 止 痛 藥 , 唔 好 亂 食 。
資 料 提 供 : 丘 章 新 醫 生


醫 學 圖 片 顯 示 , 服 食 過 量 止 痛 藥 導 致 胃 部 出 現 一 個 洞 ( 白 圈 ) 。

丘 章 新 醫 生 提 醒 女 性 , 不 要 亂 食 止 痛 藥 治 經 痛 , 否 則 搞 到 個 胃 出 事 , 得 不 償 失 。

這 3 隻 胃 藥 都 含 有 抑 壓 胃 酸 成 分 , 可 跟 止 痛 藥 同 吃 , 但 服 用 前 最 好 先 問 醫 生 意 見 。

原 來 , 經 痛 藥 也 有 「 傷 胃 」 和 「 不 傷 胃 」 之 分 , 圖 中 的 必 理 痛 就 是 屬 於 「 不 傷 胃 」 的 。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ng Ivy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()