放 鬆 脊 骨 盆 骨   鍛 煉 肌 肉
 
頂 着 大 肚 子 做 頭 倒 立 、 懷 胎 九 月 捲 肚 皮 , 看 似 不 可 思 議 , 但 在 瑜 伽 及 肚 皮 舞 導 師 眼中 , 這 兩 種 運 動 不 但 安 全 , 而 且 有 助 分 娩 。 瑜 伽 可 以 放 鬆 脊 骨 及 盆 骨 , 肚 皮 舞 則 可以 鍛 煉 骨 盆 底 肌 肉 。 有 婦 產 科 醫 生 認 為 , 孕 婦 足 不 出 戶 的 想 法 已 不 合 時 宜 , 適 量 運動 有 助 提 高 血 液 帶 氧 量 , 對 胎 兒 有 益 , 但 孕 婦 關 節 及 韌 帶 較 一 般 人 鬆 弛 , 做 運 動 時要 特 別 小 心 。
 
 

本 身 有 三 名 孩 子 的 鄧意 蘭 , 習 瑜 伽 38 年 , 懷 孕 七 、 八 個 月 時 , 不 止 一 次 做 頭 倒 立 , 令 人 嘖 嘖 稱 奇 。 她說 , 練 習 瑜 伽 有 助 分 娩 , 瑜 伽 中 的 「 貓 式 」 可 以 把 頸 骨 至 尾 龍 骨 一 節 一 節 放 鬆 , 紓緩 脊 骨 壓 力 , 「 陀 住 BB 咁 重 , 孕 婦 會 好 辛 苦 , 腰 強 壯 啲 , 就 冇 咁 易 受 傷 。 」

懷 孕 三 月 後 才 練 習

她解 釋 , 「 蛇 式 」 、 「 鋤 頭 式 」 、 「 三 角 式 」 及 「 魚 式 」 等 以 腹 部 用 力 的 動 作 , 就 應該 避 免 , 「 扯 落 去 嗰 吓 好 用 力 , 可 能 會 扯 到 個 胎 , 動 咗 胎 氣 , 小 腹 可 能 受 傷 , 子 宮受 壓 迫 就 會 出 血 。 」 由 於 懷 孕 初 期 有 較 高 的 流 產 風 險 , 她 建 議 孕 婦 三 個 月 以 後 才 練瑜 伽 , 更 可 練 習 至 分 娩 前 。
最 近 才 誕 下 七 磅 多 女 兒 的 肚 皮 舞 導 師 黃 雅 麗 , 懷孕 時 仍 繼 續 穿 梭 舞 室 授 課 , 扭 動 腰 肢 、 捲 動 肚 皮 , 旁 人 看 來 觸 目 驚 心 , 當 事 人 卻 一點 都 不 擔 心 , 「 肚 皮 舞 嘅 動 作 可 以 運 動 到 腹 部 嘅 肌 肉 , 同 埋 一 啲 其 他 用 唔 到 嘅 細 肌肉 , 令 身 體 更 加 柔 軟 。 」
眾 多 動 作 中 , 她 認 為 「 undulation 」 對 孕 婦 最 有 幫助 , 方 法 是 先 把 胸 部 前 推 、 上 推 , 再 把 肚 皮 一 直 往 下 捲 , 「 呢 個 動 作 可 以 push (推 ) 個 BB 出 嚟 , 會 容 易 生 好 多 。 」 她 解 釋 , 肚 皮 舞 有 二 千 年 歷 史 , 最 初 只 用 於 宗教 儀 式 , 後 來 發 現 對 生 育 有 幫 助 , 中 東 婦 女 爭 相 學 習 。 她 提 醒 , 懷 孕 初 期 要 避 免 涉及 盆 骨 大 量 搖 動 的 動 作 , 以 免 影 響 胎 兒 。

 

見 紅 見 啡 不 應 運 動

婦 產 科 專 科醫 生 葉 承 楷 稱 , 孕 婦 生 產 過 程 平 均 需 要 8 至 10 個 小 時 , 是 很 大 的 體 力 勞 動 , 建 議孕 婦 散 步 、 游 泳 , 保 持 運 動 量 , 但 「 如 果 ( 懷 孕 ) 首 三 個 月 , 見 紅 或 者 見 啡 , 驚 陀得 唔 穩 , 都 唔 好 做 ( 運 動 ) 住 。 」 而 舉 重 、 騎 馬 、 拳 擊 等 危 險 性 較 高 , 也 應 該 避 免。
葉 承 楷 認 為 , 瑜 伽 動 作 緩 慢 , 類 似 柔 軟 體 操 , 孕 婦 可 以 練 習 , 但 要 避 免 平躺 的 式 子 , 以 免 壓 着 肝 靜 脈 , 影 響 血 液 供 應 。 現 時 流 行 的 高 溫 瑜 伽 也 要 小 心 , 因 為孕 婦 本 身 的 心 臟 負 荷 大 , 容 易 中 暑 。
至 於 肚 皮 舞 則 是 帶 氧 運 動 的 一 種 , 對 孕婦 有 幫 助 , 但 由 於 孕 婦 體 內 的 黃 體 酮 含 量 較 高 , 恥 骨 、 髖 骨 和 脊 骨 等 關 節 及 韌 帶 較鬆 弛 , 若 練 習 不 當 , 容 易 扭 傷 , 必 須 注 意 安 全 。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ng Ivy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()